Somethings Important

Image and video hosting by TinyPic Copy paste dari blog ini diharamkan kecuali di izinkan oleh owner !

Friday 26 August 2011

SubhanAllah , Astaghfirullahalazim , Akibat seorang hacker dan padah seorang hacker


Cerita seorang pengodam (BACA!)

seronoknya ketika aku tengah menerokai satu laman sesawang...

laman sesawang yang ada vuln.

selepas aku dapatkan password dan username,aku dapat masuk kedalam admin panel. aku telah menbuat defacement homepage dan mass defacement.

lalu aku menunjuk kepada kawan aku.aku berkata dengan gembira

(gelaran dia brot)

Aku: oii...tengok ni...aku dah defacement homepage dia woi..hahah...

brot:mane? aku tengok..

aku:hebat tak?

brot:hebat la sangat tuh.

aku: huh..aku upload file html aku..nak post dekat group.

       aku baru tukar index dia. ni aku dah tukar admin login dan read

       file...so admin website ni nanti dah tak boleh login masuk website ni lagi,

       padan muka..hahahahk!!

brot:asal kau buat macam tu..kau bangga la??

aku:bangga la...dengan rasa bangga..and just for fun.

      lagipun kami security tester.nak suruh admin tu patch dia punya website.

lalu brot tu tadi berkata dengan aku

Bro....kalau kau buat macam ni apa hasil kau?

kau gembira?adakah dalam gembira kau itu ada perasaan bersalah atau perasaan takut?

kerje ni berdosa.walaupun kau nak tolong admin tu.

cara engkau ni salah. sebab kau dah ganggu periuk nasi mereka

kalau kau berterusan macam ni...doa seorang yang dikhianati akan dimakbul oleh Allah....

biarpun nait kau baik. Ikhlas nak tolong.mesti ada niat hendak menunjuk-nunjukkan?



kalau kau nak tolong admin tu..kenapa kau nak post yang kau deface tu dalam group?

bila datang ajal kau nanti

pasti sakit saat engkau hendak meninggal dunia.



susah engkau nak mati dan ketika kau nazak

sebab dosa kau kepada admin itu tidak diampuni....



berfikirlah kawan ku.....yang baik itu datang dari Allah.

0 comments:

Post a Comment

Followers